Login
FOCC
Forsiden
Nyheter
Bilder/Video
Om oss
Bånn Gass
Hva er FOCC?
Blogg
Sykkeltips
Bukkene Bruse
På tide å dra til seters...
Fredag 27 apr 2012 Av
J@rle Vevmeister
Skriv kommentar:
Skrevet av:
Spam kontroll: 1 + 1 =
Note: Comments are moderated and will be published after control.
Kommentarer
Sportsdirektør Stanley - Torsdag 10 mai - 19.10
Ryktene sier at Rambo vant dagens bedriftsritt! Mer info kommer! :-) Håper Krise har dokumentert begivenheten?
Terminator - Mandag 07 mai - 10.37
Bra oppsummering av Oggevatn Rundt, Rambo :-) Høres ut som et minneverdig arrangement...
Jarle - Søndag 06 mai - 20.30
Fått meg en ny helt: Kaffe Lars! Topp kommentar fra den gutten...
dr H - Søndag 06 mai - 15.12
Vi får håpen den sykkelen kommer snart, og at han fatter at det er bedre å gå på en smell, enn å ligge i feltet og kjede seg !
For meg var det en passe økt å henge med, og komme inn sånn ca. midt i feltet.
rambo - Søndag 06 mai - 14.37
Oggevatn Rundt var kjedelig, og jeg gjorde nada svada for å gjøre det gøy! .Gjennomsnitspuls på rett over sone 1 sier sitt, så i dag var jeg dritt lei rett og slett. Jeg satt i hovedfeltet og skrøyt av den nye sykkelen som kommer til uka, mens Tannhjul pesa som en helt i brudd. Han kan mere enn å lage debatter den karen der! Dr. Håvard var også flink. Jan Frivold krasja/bøyde hjulet mitt i siste bakke. Morro. :-)
Serveringa etter rittet var tørre brødskiver med ost, 2 donker utvannet saft, 2 stk tørre formkaker og kaffe. Så kan dere bedømme selv om det er bra eller ikke! ?
Stian Haugen - Søndag 06 mai - 13.24
burgerstopp på evje, tror haugen bakken kan bli tung nå
Stian Haugen - Søndag 06 mai - 13.14
focc service på tur
Steffen "Stiffmeister" Johanssen - Søndag 06 mai - 10.09
GSK og FOCC i skjønn forbrødring under Giro'n;-)
ivæ - Søndag 06 mai - 03.19
naspil hos me :)
Arnstein - Lørdag 05 mai - 18.33
Gammel Nok, Dr H, Arnstein, Tommy K frå ACC og Erling hadde ein flott tur i dei indre bygder i dag. Rundt 17 mil og med matstopp på Åmli Bakeri.
I morra drar me vestover med avreise Vik/Joker kl 0800. Me tar med oss første del av CLST til Evje, vidare til Vegusdal, Senumstad og heim.
Steffen "Stiffmeister" Johanssen - Lørdag 05 mai - 14.44
Shiny, Gogutten og Stiffy i Herning City. Syklet gjennom store deler av 2. etappe og knuste på, på slettene;-)
Henning - Fredag 04 mai - 22.37
Er det noen som er like trøtte om morran som meg og ikke har lyst til å trene før i 14-tida i morgen?
Steffen "Stiffmeister" Johanssen - Fredag 04 mai - 18.19
Shiny Cunego Shinna Schinnes koser seg med dessert på bufeen. Stiffy passer på vekta;-)
Haugen - Fredag 04 mai - 13.53
Kaffelars, du er kongen, for en knallkommentar...
KaffeLars som egentlig liker cola best... - Fredag 04 mai - 13.42
Jeg sykler til det smeller enten i front, rulla eller i sekken, slenger i en pris, så finner jeg meg noen andre som også har fått det, så cruiser vi inn mot mål under en god drøs. Like før mål kappkjører vi litt og til slutt koser vi oss med kaker og kaffe (hvis det er noe igjen da) og alle er vel forlikt. Viktigste for meg er å komme rundt og føle at jeg har gitt mitt, enten i sekken, rulla eller foran. Jeg sykler fordi jeg synes det er GØY! Trener når det passer og er en happy Pepsi Max syklist! Jeg har ingenting å bevise lenger, har egentlig aldri hatt det heller. Det er det som er deilig med å fylle 40! God tur folkens!
Steffen "Stiffmeister" Johanssen - Fredag 04 mai - 10.37
Martin og Stiffy koser seg med kake og cola på Herefoss Cafe
Dæggis - satser på bakkene - Fredag 04 mai - 08.54
Skulle gjerne vært med - men har fått ny inspirasjon nå (he-he) - så fremover kommer jeg til å prioritere trening på å hvile i bakkene... Noen som skal være med å hvile litt noen ganger i Grøsle? (Den egner seg uansett ikke for rulle)
Arnstein - Fredag 04 mai - 08.44
Klar for litt mengdetrening? Gammel Nok, Stian og Arnstein legg opp til langtur frå Joker/Vik i lørdag kl 0800. Me tek sikte på ca 20 mil, trase Froland - Holt - Åmli - Dølemo - Øvre Lauvrak - Bråstad - heim.
Tilsvarande oppmøte sundag med trase Kristiansand – Evje (CLST) – Vegusdal – Senumstad – heim.
Her blir det anledning til å støta, ta brudd, køyre rulle og ligga i sekken :-)
Gammel Nok - Fredag 04 mai - 08.01
Det er ingen som bestemmer her, Rykk. Vi deler synspunkter og får frem forskjellige sider ved rittsyklinga. Det jeg sier om å bidra med jobbing i feltet, er krav jeg stiller til meg selv. Og jeg kan bare håpe at flere tenker omtrent slik - ikke forlange det. Når flere/mange tenker offensivt, blir det fart, rykking, brudd og herunder taktisk kjøring. Fart og spenning. Og i bunnen selvsagt et taktisk opplegg sammen med noen andre/klubben.
Min erfaring er primært tur 1 nivået. Jeg har fått en del oppfordringer om at jeg bør prøve meg i Record. Kanskje jeg gjør det, men da er det klart at jeg er nødt til å bruke mer av den tenkinga Jon snakker om over. Han har mere erfaring fra record. Men dersom jeg stiller i record en gang, vil jeg fortsatt stille som krav til meg selv at jeg skal bidra fremme, men jeg vil ha klart mindre å bidra med enn i tur 1. Jeg er blant de sterkere rytterne i tur 1 feltet. Da skal jeg også være blant de som bidrar mest til fellesskapet – det er mitt krav til meg selv!
Noe av forskjellen i hva vi vektlegger, tror jeg, handler om at måten å sykle på er noe forskjellig alt etter om vi snakker om record, tur 1 eller tur 2. Jeg tror de forskjellene er verdifulle.
Dæggis - ikke bakkene sin venn - Fredag 04 mai - 07.45
Den satt Bjørn Dæhlie!! Gleder meg utrolig til jeg skal hvile i motbakke!
Rykk - Fredag 04 mai - 07.09
Helt enig Lyshaug, gode poeng. Det kan ikke være slik at enkelte bestemmer premissene for hva som er akseptert å gjøre underveis i et ritt eller ikke. Det er tross alt konkurranse. Fjerner man taktikken fra sykkelritt så distanserer man seg jo fra noe av det som er mest fascinerende med sykling.
Jon Lyshaug - Fredag 04 mai - 07.03
Terminator; jeg synes og bakker er helt topp og trener mye i bakker:-)
I de rittene jeg stiller i rekord er det derimot umulig å hvile i de :-)
Det hadde vært urettferdig for de andre.
Men du har et bra poeng!
Terminator - Torsdag 03 mai - 23.36
Jon Lyshaug: Takker for godt innspill. Selv er jeg 95 kg (dvs 18 kg mindre enn mai 2011). Bakker er helt topp så lenge de ikke er veeeeeldig lange. Det er watt som er avgjørende når det ikke er snakk om å male oppover i lange tider... Med dette vil jeg bare motivere deg til å ikke se på bakker som en begrensning, men heller som en mulighet til å hvile... Jeg har i mine yngre dager vært med selveste Bjørn Dæhli på langtur, og en gang da han ble spurt om hvordan han kunne gå bedre enn de fleste i bakkene, for så å mose dem på direkten over påfølgende flate, svarte han: "Det er fordi jeg hviler i motbakke...!". DODGE THAT!
Jon Lyshaug - Torsdag 03 mai - 22.59
Kjære gammel nok.
Du er en god syklist og et meget hyggelig bekjentskap!!
Når det er sagt; jeg er grunnleggende uenig med deg mht å "bidra i front".
Sykkelritt er konkurranse, alle må få lov til å konkurrere på sine vilkår. Noen er gode å spurte, noen er gode i bakker, noen haler og drar i front og henter inn brudd og så videre.
Da synes jeg alle må få utnytte sin eventuelle spisskompetanse for å nå sine mål i en konkurranse.
Jeg er ganske lik deg som syklist, trives best i front der det skjer. Der prøver jeg og være, med vekslende hell om det er i rekord eller tur. I fjor hendte det jeg ble kjørt av lasset og kom noen minutter etter hovedfeltet på grunn av sløsing med krefter i front.
I kveld var jeg nesten helt sist på bedriftsrittet siden jeg brukte alle krefter på utaktisk kjøring før siste bakke. Med mine 94 kilo vil jeg aldri komme opp bakken først og få en god plassering, så da får jeg bruke det jeg har underveis .
I alle felt er det folk som ligger godt inne i feltet og sparer krefter til slutten. Det må de få lov til hvis det er de sin mulighet til å vinne.
Til slutt må jeg si at jeg ikke liker rulle, til tross for at jeg har meldt meg på CLST med ACC.
Jeg mener at i tur gruppa må man kjøre for å vinne og ikke for å få bedre tid enn andre puljer. Derfor ikke den drepende kjedelige rulla.
Dette er mine meninger om dette:-)
Sir Stiffy - Torsdag 03 mai - 22.05
Rolig 3-4 timers rundt bukken kl 09:00 fra Kryssen imorgen hvis noen føler for. Kvalitetskaffe på Joker Herefoss...
Krise - sofasynser - Torsdag 03 mai - 21.39
Enig med siste setning fra Good Old Gammel Nok! Jeg har aldri kjempet på noe høyt nivå, jeg har vel heller kjempet MOT et lavt nivå. Selv har jeg kjørt saktere fra første år til andre år på Bukken, men andre år kjørte jeg hardere og mer aktivt for restene av Tur2-feltet som av ulike grunner måtte stå av "hardkjøret". Og for meg var det mye mer verdifullt enn tiden jeg fikk tildelt ved målgang, jeg var happy med egen innsats selv om det gikk noen minutter saktere siste gangen jeg deltok.
råkkelåret - Torsdag 03 mai - 21.25
Rullekjøring er ikke det noe "pyser" gjør inne om vinteren??...;).. Gøy å se at det er så mange Foccers med i bedriftsritta:) Rambo var i brudd i dag. det var Rambo som trakk opp spurten også :)))
Gammel Nok - Torsdag 03 mai - 21.24
Det er greit, Tannhjul! Jeg tror deg på det at du ikke har hatt noe ønske om å harselere med noen. Det er bra! Jeg ønsket bare å si klart og tydelig ifra at innleggene kunne oppfattes som harselerende, men som sagt, bra at det ikke var ment slik. Fra min side er den del av debatten med deg avsluttet og legges i glemmeboken. Jeg ser fremover og gleder meg til å sykle sammen med deg, Turbo og alle andre.
Jeg er enig med deg at vi trenger friske, saklige debatter. Mangfoldet er sykkelmiljøets styrke.
Jeg er også enig i at rittdeltakere skal yte sitt beste, ikke overlate til andre å gjøre jobben i front og seile til mål som gratispassasjer. Den som ønsker et godt resultat, må jaggu jobbe for det selv! Min filosofi er å jobbe så mye jeg kan i front i de felt jeg deltar i. Så får jeg heller gå på en real smell. I sekken ønsker jeg ikke å være, kun unntaksvis og kun kort tid. Jeg misliker ryttere som aldri jobber fremme i ritt, men ligger i sekken: med unntak av de to, tre siste kilometerne før målstreken. I min verden er det uanstendig rittsykling. Kampen om de beste plasseringene bør være en fight mellom de som fortjener det fordi de har jobbet, dradd og skapt moro i feltet fra start til mål. Yte etter evne, få igjen fra fellesskapet/feltet etter hvordan en har bidratt. ”Å yte etter evne” betyr for meg at vi er forskjellige. Alle kan ikke yte like mye, men alle kan bidra og gjøre sitt beste. Hvis en ikke kan yte en god del i front under et ritt, er en mest sannsynlig på et for høyt (pulje-) nivå. Men NB. Vi må tåle at folk forsøker seg opp et nivå for å teste ut om de har klart å heve seg.
Og til slutt, Tannhjul. Det er ikke bare topprestasjonen vi skal glede oss over. Den enkelte måler seg i forhold til seg selv. Når en trimrytter eller Tur 1 rytter gjør fremgang fra det ene rittet til det andre, så er det noe vi alle må være med å glede oss over. Vi må heie på hverandre og glede oss over hverandres små og store fremganger.
Frekvens - Torsdag 03 mai - 21.13
FOCCers:
Nettbutikken til Kalas er nå åpen for bestilling av sykkeltøy. Den er åpen fra og med i dag, til og med søndag 13. mai kl 23:59. Se e-post for mer info.
Henning - Torsdag 03 mai - 18.55
Kanskje noe å lære av skogstråkkerene, der blir man seedet på bakgrunn av resultater og havner således i "rett" gruppe. Har selvsagt tidtaking og man blir rangert i aldersgruppe - fungerer helt utmerket! Hvorfor ikke ta i bruk tidtakerbrikker??
Tannhjul - Torsdag 03 mai - 18.52
Bra innlegg Mafioso!
Ønsker ikke å harselere med noen som helst Gammel Nok. Det må vel være lov å yttre sykkel interressen på denne bloggen? Litt direkte er vel heller ikke skadelig?
Jeg syntes at det blir feil å sammenligne tider opp til Hovden f.eks. tiden er vel ikke ensbetydene om man har syklet bra eller ikke? Mange er så fokusert på å rekke målet sitt at de lar andre gjøre jobben oppover, melder seg på i grupper hvor de klarer å henge med. Men bidrar null.
t.o.m så sier noen : "kan trekke fra 20 min på tida for det var motvind"
Bedre hvis folk kjører det de har og lar det stå til.
Det er vel litt sånn på Birken også, "hva ble tida di"?
Det går jo ikke ann å forby rullekjøring i turritt, men vi bør jo tenke oss om når det tar over mer.....
Selvsagt kan man jo også ta tida, tror ikke det er så mange i rekord feltene som er opptatt av det.
Men virker som tur gruppene vil få i gang rulla når startskuddet går, og konkurer med feltet forran om tiden.
Minner mest om lagtempo.
Dette er ikke ment direkte til deg Gammel Nok eller FOCC generelt. Bare litt tanker og meninger satt på spissen.
Vi skal jo ha det gøy på sykkel, hvorfor ikke da gjøre årndtlig!!
Krompen - Torsdag 03 mai - 16.36
Jeg liker rullekjøring, og det har sine klare fordeler og jeg tror det er plass til begge typer ritt. Tror rullerittene aktiviserer mange som kanskje ikke hadde syklet ellers. I tillegg er det for mange veldig sosialt og artig å delta på en laggreie, så jeg tror nok mye av rekrutteringen sykling nettopp skyldes denne type ritt. Det føles nok også for mange tryggere å delta i et lagritt fordi det er helt klart mindre cowboy fakter. Startpuljer på over 100 mann som ligge bredt i veien er etter min mening ikke trygt. Maks 50 mann per pulje og så får man kåre en vinner per pulje og alder.
Her på Østlandet er veldig mange ritt som er rettet inn mot lag konkurranse nettopp fordi at L-O og DSSP er store arrangementer. Det sagt, så har vi så heldige å ha begge deler så det er gode muligheter til å kjøre fellestart og det er veldig moro det også.
Har flere kompiser som kjørte Lillehammer - Oslo på 3:50 i fjor og det er ikke veldig gubbete spør du meg :)
Noen liker mora, andre datteren og noen begge deler.
Terminator - Torsdag 03 mai - 15.24
Hvordan finner jeg frem til dagens bedriftsritt? Kommer fra Oslo...
Fredds - Torsdag 03 mai - 14.36
Alle sykkelritt bør ha en vinner. Om det er bedriftsritt, turitt eller aktivt ritt. Det er jo det som er gøy med å konkurere, ha muligheten til å vinne, eller få en god plassering.
Folk bør heller ha litt mer selvinsikt når de melder seg på ritt, og komme seg i riktig gruppe. Er en grunn til at det blir kalt rekord, skal gå fortest her. Ikke klag om man detter av.. Vil ha flere ritt som bånn gass som det blir fokus på vinnere, og ikke mongoritt som oggevatn og birkenesrunden hvor det er gruppe 1 mot gruppe 2. Det har ingenting med sykling å gjøre...
Mafioso - Torsdag 03 mai - 13.18
Modellen til FOCC Bånn gass med 4 gruppe nivåer eller som delt opp som i Birkenesrunden kan være veien å gå, mindre grupper vil sørge for jevnere gruppenivå og ikke minst bedre sikkerheten underveis....
Gammel Nok - Torsdag 03 mai - 13.18
I FOCC øves det for tiden på rullekjøring for klubbens store felles mål: FOCC555 (CLST). Mange FOCCere som er i tur 1 feltet, har etter beste evne prøvd å gire hverandre opp før ritt (BÅNN GASS og Bukken) slik at vi kan bidra til taktikksykling, bruddforsøk, at tur 1-feltet får høy fart, herunder en effektiv rulle for nettopp høy fart. Dette lykkes vi faktisk godt med i Bukken på lørdag (Tur 1 A) hvor nettopp en gruppe FOCCere leda an og sprengte tur 1 feltet opp Grøsle, og mange FOCCere jobba og ofra underveis for å skape et morsomt ritt. Og vi klarte å gruse tur 1B (ACC-feltet). Og 4 minutter opp til recordfeltet og 40 i snitt er ikke så verst av et tur 1 felt(flott med tidtaking!). Det var morsomt. Under BÅNN GASS lå Stian Haugen i solobrudd helt fram til Lillesand. Og ble selvsagt hylla for den prestasjonen.
Inn i ovennevnte, som bakteppe, dukker så innlegget ”..få slutt på rullekjøring og tidtaking i fellesstart” opp. Da stiller jeg meg spørsmålet: Hva vil Tannhjul med innlegget sitt? Mener Tannhjul at en skal slutte med tidtaking i rekordfeltet? Mener du Tannhjul at det skal gjøres slutt på rullekjøring i turritt? At det skal være forbudt? Eller ønsker Tannhjul med innlegget sitt å harselere med rullekjøringstreningen mange glade amatører nå øver seg på og har det moro med?
Beklager, men jeg klarte ikke å se på innlegget som seriøst. Men det kan hende at mitt hode og min måte å oppleve ting på har blitt mer enn Gammel Nok. Senil? T og T kjører i Record. Når en skriver på bloggen, er min forventning at synspunktene er knyttet til egne erfaringer og til de sammenhenger en er en del av slik at det er mulig skjønne hva avsender egentlig vil med innlegget.
Det er veldig hyggelig å registrere at ACC har fremgang, og at de gjennom hele vinteren har trent godt. ACC har stilt med veldig mange ryttere på både Bånn Gass og Bukken. Flott! Sykkelmiljøet vokser med ryttere i alle aldre.
Jeg oppfatter ikke at ”folk har grodd fast i rull”. Men evnen og muligheten til å ligge i brudd avtar nok (dessverre) med alderen.
Haugen - Torsdag 03 mai - 13.09
Det som derimot nevnes veldig ofte i foredragene er at sykling er en individuell lagidrett, og sykkelsporten er veldig spennende pga dette. Jeg synes at det er utrolig morsomt å bidra til at laget gjør det bra (ikke nødvendigvis rullekjøring), men at vi har en vinner i laget og at flere er med å bidra til at vi klarer det.
Poenget er at sykkelsporten heldigvis har plass til mange, både de som er nr1 i bånn gæz, men også de som liker samspillet i det å drive med lagidrett. Vi må ikke glemme at vi fra utsiden oppfattes som en gruppe, nemlig syklister.
Mafioso - Torsdag 03 mai - 13.09
Hei på deg, Direktør Stanley "Moose da Goose".
Noen små kommentarer fra en (forhåpentilgvis) vis gammel sykkelfantast. Er litt imot at det kåres "vinnere" i de respektive klassene da det bare er en (1) vinner av ett sykkelritt. Problemet kan ligge i at prestisjen for å kunne titulere seg som en "vinner" er så stor at noen vil fristes til å melde seg inn i en for svak gruppe. Det vil bidra til at intensjonen ved tidsgruppene ødelegges ved at noen er rett og slett kjører for hardt og "ødelegger" en potensiell fin tur for de som ellers hører hjemme der.
Illustrerende i Bukken tur 2 forrige helg da undertegnede var siste mann opp Grøsle kleiver (selv med fulladet batteri på Pinarello ramma) i hovedfeltet hvor mange etter meg ble kjørt av så tidlig, veldig demotiverende for dem selvfølgelig. Det gikk så fort at jeg som nummer 20 i mål fikk bedre tid en 35-40stk fra Tur 1!!! Terskelen for nybegynnere blir veldig dermed veldig høy og kan ha en negativ effekt på de som ikke har nivået inne den dagen de tør prøve seg.
Mener det må fokuseres mer på tidsbegrensningene, kåres kun en vinner og at resultatlistene sorteres på aldersgruppene definert av NSF.
Til sist: Rullekjøring er morsomt for alle foutsatt at man holder samme prestasjons nivå, "let's rock'n Roll"!!!
turbo t - Torsdag 03 mai - 12.50
bra stanley
Tannhjul - Torsdag 03 mai - 12.34
Takk Redaktør.
Bra at du har fokus på rekrutering! Viktig at det ikke bare blir "gubbe" klubber igjen til slutt!
ACC burde, (som den størrste klubben lokalt) kanskje tenke mer i de yngres baner, enn å rett fokus
mot de som liker jevne gode ruller i 40-60 års alderen.
Håper ikke de yngre får en oppfattning av at sykkelsporten består i rullekjøring og at "alle skal opp" (til Hovden).
Heller hvordan Fritjof kom i ensom majestet under 13 mila og tv bruddet hans i Grimstad SF.
På foredragene til proffgutta (Hushovd, Dag Otto, Kvålsvoll osv.) nevnes ikke rulla så alt for ofte eller?
Husker forresten Bukken i fjor der vinneren var i brudd stort sett hele dagen, ble kjørt inn, klarte allikevel spurten.
Sykt fortjent og kult!!!
Vi må ikke gro fast i rulla folkens.....
Stiffmeister - Torsdag 03 mai - 12.17
Klar for bruddforsøk på Mørlandsmoen ikveld!
Håper mange av FOCCerne stiller;-)
Terminator - Torsdag 03 mai - 11.58
Dagens bedriftsritt ja! Stiller om jeg kommer meg ut av Oslo-gryta i tide :-| Jeg skal i tilfelle rulle..! Fra start til mål... Ha-ha
MTB - Torsdag 03 mai - 11.41
Begynner å grue meg til bedriftsritt ikveld, blir jo brudd på brudd......
Stanley - Torsdag 03 mai - 11.31
Kjære deg som kaller deg "For rullekjøring og tidtaking"... Synes det er dumt det blogges "på vegne av" FOCC-miljøet under et pseudonym. Ikke ta ordet for klubbens syn. Jeg kjenner meg ikke igjen i dine påstander.
Husk at FOCC kåret vinnere i alle puljene under BÅNN GASS. Det er ikke tilfeldig! Rittledelsen ønsket fart, spenning og bruddforsøk i alle grupper! Rett og slett leke som de store gutta gjør i TdF og Paris-Robaix. Det er jo en grunn til at vi har FOCC TV- motorbike som skal filme rytter underveis. Nettopp for å skape den rette atmosfæren! Synes jeg husker speakeren på BÅNN GASS nærmest oppfordret til TV-brudd; i alle puljene ;-)
Det var også masse aktivitet mellom ryttere i forkant av BÅNN GASS, for å diskutere taktikk, bruddforsøk osv. MORO! MORO! Mer av det, spør du meg! Tenk også på rekruttering! De vil jo leke som proffene? Eller? Her må sykkelsporten ta et ansvar for å sikre fremtidig interresse for sporten!
Jeg vet at flere FOCC`ers gjerne skulle sette at utviklingen i Color Line Tour var annerledes... altså mindre fokus på særpuljer. Samme med Herefoss Rundt. Jeg tror de fleste er skeptisk til særpuljeutvikling!
En annen ting som kan nevnes er jo at en av grunnene til at FOCC Grand Prix er en knallsuksess er jo nemlig det at vi konkurrerer mot hverandre uten for mye organisert rullekjøring i hovedfeltet som gjør at det blir spurt hver gang.
For eller mot rulletobakk?
Jeg vil bare at førstemann til mål vinner, uansett pulje! Turritt-reglene i dag er altfor firkantet spør du meg, da man kun får lov å kåre vinnere i den raskeste pulja! Sammenligner vi med fotball, så vil det si at kun spillere på øverste nivå får lov å score mål!
Som redaktør vil jeg si at her på BLOGGEN skal vi selvsagt ta diskusjoner med stor takhøyde, så Torleif, kjør på! Du er tastaturtøff, det liker vi! Såpass må vi tåle! Helledussen! Jeg synes Gammel Nok er litt streng med deg ;-)
turbo t - Torsdag 03 mai - 10.30
word! Tannhjul!
Tannhjul - Torsdag 03 mai - 10.00
Blogger's:
Det må være lov å komme med meningen sine har av og til. Trenger ikke være lavmål det vel Gammel Nok?
Prøver ikke på å drepe sykkelgleden, men kanskje noen flere ser hva jeg mener er kult med turritt osv.
Gøy hvis vi turryttere kan sykle litt sånn som proffene eller norsketopp-ryttere??
Følelsen av og ha vært i brudd i løpet av et ritt er digg, selv om det varer i 5 min eller holder nesten til mål. Og kanskje en gang holder det inn. Selv om det er trim, tur 2, tur 1 eller rekord.
Det blir alle bedre av og det er slik man får respekt og skryt av gjennom andre i feltet!!
Husker speiellt fra Åseral rundt i fjor, da tikket det inn en sms fra Bizkit om bra kjøring, slikt motiverer.
Takker for alle gratulasjoner fra Bånn Gazz, det var et superritt!! Fantastisk arrangement!!
Synes at det bare er blitt mer "birken" stemmning når folk skal evalurer sine turløp, med snitthastighet, tidtaking og kjøre rulle osv.
Har selv vært med på rullekjøring ( colortour) flere ganger, men alle ritt trenger ikke bli slik vel?
Hadde vært gøy f.eks hvis de kunne hatt et rekordfelt der også, slik at det kunne blitt kåret en vinner?
Forstår jo at ikke vi kan slutte med tidtaking, men det er ikke det som alene avgjør om man har kjørt bra i et turritt.
Frekvens kjørte bra i Grøssle, det husker jeg fra Bukken.
Nå har ACC åpent for særpuljer i Herefoss Rundt, er dette veien å gå?
Kjipt viss et av de fineste løpene her nede skal bli evaluert etter hvor fort særpuljene kjører?
Grimstad mot Arendal osv.... ( vi slo rekord med 10 sek )
Kjør med beina, ikke med computer'n!!
Rykk - Torsdag 03 mai - 09.24
Toppen av rullekebab er når Peder drar i gang rulla mens Frode er gått i brudd i rekordfeltet:-)
Gammel Nok - Torsdag 03 mai - 08.07
Syklinga til T og T har jeg stor respekt for. Jeg prøvde å henge på Tengel i Oggevann rundt i fjor. Det endte med stinn blåsyre for meg og en rekke andre ryttere. Hadde ikke mulighet til å henge på. Det han drev med var en annen idrett (i 2011). Tannhjul har tydeligvis det samme nivået i år. Jeg har stor respekt for slike prestasjoner!
Når det gjelder kommentarene her på bloggen i vinter fra T og T så er nivået et helt annet. Lavmål. Jeg syntes innleggene mangler seriøsitet, de mangler varme og (ertende) humor. Jeg forventer at de beste rytterne i vårt område er inkluderende og bidrar til sykkelglede. Det oppfatter jeg ikke at formen på disse innleggene gjør. Innleggene opplever jeg har mer karakter av mobbing og utstøting. Og det er og skal være idretten fremmed.
Sykkelmiljøet er bredt, med stor variasjon i nivå og hvordan den enkelte liker å utføre idretten sin. Og derfor har vi for eksempel inndelingen i record, tur 1, tur 2 og trim. Måten å sykle på i disse gruppene er forskjellig. Disse variasjonene må vi ta vare på. Mangfold og inkludering er sykkelmiljøets, idrettsbevegelsens, styrke.
Når det gjelder blogginnlegg bør T og T trene bedre. Per dato er det tvilsomt om innleggene holder ”trim”-nivå.
Ronny P. - Onsdag 02 mai - 23.47
Kanskje t+t kan bruke noen timer til helgen på å støte på hverandre.
Det vil nok gjøre dere godt:-)
Gruber - med minket rullemotstand... - Onsdag 02 mai - 23.40
Tannhjul; Hvorfor plutselige dettr hatet mot rullekjøring? Såvidt jeg husker fikk vel du også dine mil med rullekjøring sammen med KCK til Hovden i fjor... Blei du kidnappet og drevet som slave, eller er det sånn at selv du syns det kan være gøy å se hvor fort det går ann å komme seg fra A til B...?
Når først det er sagt, så virker det jo utrolig stilig å komme solo til mål... Misunner deg den. Men for å klare det kreves det jo også litt over gjennomsnittet forarbeid. Trening altså...
Rykk - Onsdag 02 mai - 21.56
Er ikke rulletobakken på vei ut?
Enig med Tannhjul, mer morro med litt mer uorganisert kjøring i hovedfeltet.
Kan godt kutte ut tidtakning på Bånn Gass neste år også, så slipper vi å stå å klø oss i haue når folk kommer i mål:-)
Turbo t - Onsdag 02 mai - 21.50
Heller rulletobakk enn rullekjøring. Blir spennende å se hva slags tid og gruppe de skal kjøre NM fellesstart på iår
.Stå på Tannhjul. få ondskapen opp i styret
Dæggis - på bakhjulet... - Onsdag 02 mai - 21.50
500m obligatorisk bakhjulskjøring hver 2. km tror jeg hadde hjulpet, samt disk hvis man ikke passerer mållinjen på kun bakhjulet!
Hadde jeg vært en kjøremaskin med kanon kjørestyrke skulle jeg vært bruddvillig som bare det (og hadde nok elsket det), men med min begrensning der jeg har mer enn nok med å henge med feltet, så syns jeg det er bedre å være med i en rulle som går godt avgårde (og evt sitte litt inni feltet til tider), enn å sykle forlatt til meg selv - men andre mer kjøresterke ryttere vil nok være på et annet nivå, og ha andre preferanser. Men da er man også mer over på eliteritt (norgescup etc .vil jeg tro), og ikke tur-ritt. I år er det vel fokusert mer enn vanlig på rullekjøring her hos FOCC og det skyldes i all hovedsak at vi ønsker å komme fortest mulig til Hovden som et FOCC lag.
Forøvrig - når man har distansert feltet så til de grader som på Bånn Gass - syns jeg det er helt på sin plass å showe over mål! Kanonbra kjørt Tannhjul - håper for all del at vi ser mer av det!
Rambo - Onsdag 02 mai - 21.28
Du får melde deg på i trimklassen Tannhjul. Der tror jeg de sykler uten tidtaking, og de er nok heller ikke så gode på rullekjøring tror jeg. ;-)
Så må dere andre for faen tørre å skrive navnet på bloggene deres når dere går til motmæle, og da spesielt på vegne av "focc-miljøet" !!!
Tåleif, jeg forstår ytringene dine, mere sykkelløp i fremtiden. :-)
Men å få helt slutt på på rullekjøring, blir nok som å ta opp kampen mot rulletobakk.
Tengel fan - Onsdag 02 mai - 21.26
Jeg synes snitthastighet er det viktigste når jeg er ute og sykler.
For rullekjøring og tidtaking - Onsdag 02 mai - 20.56
Tannhjul, du sitter i styret for Grimstad sykkelklubb. Det vil være naturlig at du tar opp forslagene dine om forbud mot rulekjøring og slutt på tidtaking i fellesstart med ditt eget styre. Om Grimstad sykkelklubb vil fremme dine forslag der forslagene dine må bestemmes for å bli en realitet, på forbundstinget, tror jeg er tvilsomt. Jeg har ikke registrert slike synspunkter i FOCC-miljøet.
Tannhjul - Onsdag 02 mai - 19.32
Hva skal vi gjøre for få slutt på rullekjøring og tidtaking i fellesstart?
Fotografen - Onsdag 02 mai - 16.32
Feil link!!
http://www.agdermedia.no/ er stedet der xtra-avisa ligger
Fotografen - Onsdag 02 mai - 16.22
Sjekk xtra-avisa idag. Stykke om Focc Bånn Gass. Kan også leses her: http://magasin.agderposten.no/xtra
Terminator - Onsdag 02 mai - 14.23
Rettelse: Glem alt om Superspeed..! Ser jo nå at de starter fra kl 08:05 og utover. Uansett, det med ACC stemmer ;-)
Terminator - Onsdag 02 mai - 14.21
CLST 2012::: FOCC 555 ser ut til å starte 9 minutter bak ACC...mens Superspeed 1 kommer 13 min etter oss, Superspeed 2 23 min etter og Superspeed 3 33 min etter... Interessant!
GSK Greipel - Onsdag 02 mai - 12.06
tror ikke det er lov å si asså!
GSK Greipel - Onsdag 02 mai - 09.10
tror ikke det er lov å si asså!
Gruber - Onsdag 02 mai - 08.15
Har du en original Camel back som er laget av ekte kamelskinn? I så fall må jeg si at jeg er meget interessert i skinnsekken din...
turbo t - Onsdag 02 mai - 07.14
Veldig enig med deg Haugen.
Gruber: sekken tages på som en ransel. har en skinnsekk (HEEEEEY) som du kan låne
Gruber - positivt overrasket... - Onsdag 02 mai - 01.30
Ja dagens økt var knallbra. Rulla holdt oppløftende bra fart, til tross for vi kun var syv stykker. Bra jevn flyt og sikker kjøring hele veien. Vi kjører i gang neste tirsdag og, håper vi blir mange nok til at vi får testa ut hvordan "sekken" fungerer...
Terminator - Tirsdag 01 mai - 23.58
Oggevatn rundt frister, men de gamle feirer 2 x 60 år til lørdag...og jeg skal servere galskapen... Må nok ha et snitt på over 1 promille hele ettermiddagen for å holde ut ;-) For min del blir det ingen ville sprell på to hjul til helga dessverre.
En annen ting: Dagens rulle-trening var knall! ..med "hele" 7 FOCCere.. Vet manga var ute tidligere i dag, men disse treningene bør gis litt prioritet. Rulla har potensial, men vi er avhengig av at flest mulig er drillet på dette FØR avgang 26. mai. Takk til Gruber som drar i gang disse tirsdags-rulle-øktene.. Det er veldig moro!
Rambo - Tirsdag 01 mai - 21.38
....unasett viktig at så mange som mulig "støtter" andre lokale ritt på Sørlandet, spesielt når vi selv arrangerer turritt.
Krompen - Tirsdag 01 mai - 21.12
Bra jobbet
Pedal - Tirsdag 01 mai - 20.53
1 time og 54 minutter
Krompen - Tirsdag 01 mai - 20.01
Hva kjørte du på Peder? Jeg kom til Flatby og så var det slutt. Traff et hull i veien og da forsvant lufta gitt.
Tor-Erik - Tirsdag 01 mai - 18.06
Satser på at det gå bra å hoppe på 555 treninga på Joker Vik i dag... regner med dere er der 1910 ellerno slikt...
peder pedal - Tirsdag 01 mai - 17.18
Da var enebakk rundt unnagjort. Her var det tempo så det holdt. Men lite system på tingene, men vi klarte målsettingen med med ett min.
Gammel Nok - Tirsdag 01 mai - 15.08
zGruber. Jeg har besøk fra Bødø. Han persa i dag med 6 mil. Det ble en flott tur på til sammen 16 mil sammen med mellom 50 og 60 stykker som hadde møtt opp på Kryssen i dag kl. 08:30!! Sykkelmiljøet er i veldig utvikling i Grimstad. Gledelig.
Dæggis Kæggis - Tirsdag 01 mai - 14.46
Har hørt at kakene til Lien's skal gi både kos og knallform!! (...eller var det bare knallform?)
Haugen - Tirsdag 01 mai - 14.18
For meg spiller det egentlig ikke så stor rolle :) Fordi det er viktigere for meg å kose seg på sykkelen, I perioder når jeg bare trener hardt mister jeg motivasjon til å fortsette treningen, men når man sykler roligere kjenner man at formen er god og man blir motivert til å fortsette. Derfor er det sånn at en 4-5 timers sykkeltur med innlagt kaffestopp når man er i god form er noe av det gildeste jeg vet. Derfor prioriterer jeg sannsynligvis det istedenfor pust og pes hver helg. Men vi er alle skrudd sammen forskjellig. Så selv om jeg ikke blir bedre til å sykle av det (eller gjør jeg det?) og kanskje hadde blitt marginalt raskere til hovden av å sykle Oggevatn rundt kommer jeg nok ikke til å velge det :)
shiny - Tirsdag 01 mai - 12.56
Det dr H er det svært mange delte meninger om ! Jeg jobber sammen med en halvproff triatlet og han mener at hvis du trener 10-12 timer i uken så skal det kjøres så hardt du bare orker, i motsetning til andre som sier at du da skal kjøre 3 av 4 økter rolig. Du er jo kjent for å kjøre hardt og det ser jo ut som det funker som bare det :) Det er jo mange med mye kunnskaper om trening her !!!! Kjør debatt !!!
H - Tirsdag 01 mai - 10.32
Kos å sykle langtur , men blir du en bedre syklist av all langkjøringen ?
Haugen - Tirsdag 01 mai - 07.13
Takk for at du har troen på oss Håvard men jeg sykla oggevatn rundt i rekord i fjor, og det var ett fantastisk artig ritt med en artig avslutning, jeg ble frakjørt av turfeltet opp bakken etter å ha gått så til de grader i veggen noen km før :)
Men uansett hvor gøy det er, så kommer jeg til å prioritere langkjøring i helgen, om vi ikke bestemmer oss for å legge inn Oggevatn rundt som en del av langturen.
rambo - Tirsdag 01 mai - 06.48
Greipel. Du må begynne å stå opp tdligere! Langtur nå kl 0700. Vi må jo rekke karusellene på Fevik Messa.
zGruber - Tirsdag 01 mai - 00.40
Hvis du ombestemmer deg GN så er det 555-trening på kvelden...
Gammel Nok - Tirsdag 01 mai - 00.11
Langtur, 14 mil, fra Kryssen kl 08:30 1. mai!
Krise - Tirsdag 01 mai - 00.08
Når jeg ser på bildene fra Bukken tar jeg mer selv i å lure... lager ikke GSK trøyer i størrelse stor nok til Turbos arbeider-overarmer?
GSK Greipel - Mandag 30 apr - 22.41
visst det frister for noen så blir det 5timers langtur fra joker vik kl 10 i morgen :)
David - Mandag 30 apr - 18.22
jeg selger min plass å !!
Krompen - Mandag 30 apr - 15.14
Du kan få plassen min til en billig penge Ron :)
Gruber - med åpne armer... - Mandag 30 apr - 15.04
Ja når du først snakker om påmelding Rambo. Det er fortsatt ledige plasser til Hovden. Tror dette kan bli det absolutte høydepunktet for ethvert FOCC-medlem i år... Stanley - det er forresten plass til deg og...
...og til dere andre som allerede har meldt dere på; Fellestrening imorra kl 19 fra Esso Fevik. Sjekk ut plakaten.
(ja du skal få lov til å være med du og Ron...;-)
Stiffy - Mandag 30 apr - 14.26
Ta med biken James, hadde vært stas med en fellestur!
james - Mandag 30 apr - 14.22
Mulig, mulig....jeg drar med kone og barn, men det hadde jo vært konge å få tråkket litt i utlandet.
shiny - Mandag 30 apr - 14.20
tar du med biken james så tar vi noen treningsturer ? :)
james - Mandag 30 apr - 14.01
Jeg blir også i Danmark i helgen for å følge giroen på nært hold.
shiny - Mandag 30 apr - 13.54
Stiffy og Shiny kjører Giroen i Danmark i helgen så kan dessverre ikke stille på Oggevatn ! Lykke til gutter :)
Håvard - Mandag 30 apr - 11.39
Jeg stiller rambo.
Henger meg på anbefalingen fra Rambo. Oggvatn rund er et flott ritt, fin løype og god servering. :-)
Dette var min rekord debut i 2011.
Bør jo være en glimrende anledning for en del sprekinger å teste rekord tempoet. Jeg tror dere henger greit med Stiffy, GN, Stig, Stian, Asdal .......
rambo - Mandag 30 apr - 11.17
Dårlig med påmeldinger til Oggevatn Rundt. Kom igjen boys! :-)
Fuglekræsjer - Søndag 29 apr - 22.30
http://www.fvn.no/lokalt/lillesand/Syklist-kolliderte-med-fugl-2216986.html?fb_ref=.T52kIKrVf81.like&fb_source=home_oneline#.T52ku9nCor-
Gammel Nok - Søndag 29 apr - 21.45
Er med!
Stiffy - Søndag 29 apr - 21.44
Gogutten og stiffy kjører rolig bukken rundt fra Kryssen kl 10 imorgen. Bli med!
Frekvens - Søndag 29 apr - 17.01
Takk for turen i dag boys. Det ble en riktig fin-fin tur rundt Bukken motsatt vei, og rulla ble kjørt virkelig bra til tider. FOCC er så absolutt i rute, og det lover godt for CLST.
Det skal gå unna på trening vettu KaffeLars. Ikke no søndagstur og hvilehjem her i gården :-) Du kommer sterkt tilbake Kjellsen når du blir kvitt basseluskene.
Lykke til videre med ritt og trening FOCCers. Neste gang vi sees blir på startstreken i Kristiansand!
Kjellsen - Søndag 29 apr - 16.43
Superfin tur idag Foccers. Beklager æ ik bidra mer i rulla, istedefor å ligge som en jævla sækk i sekken hele tia. Skjønne nu litt korsen Rambo har d nån gang. Va fullstendig rævkjørt når æ kom hjæm. Men håper å tror selvfølgeli at æ kommer sterkere tibake når æ e kvitt sykdommen. Sku nok bare hengt mæ ilag me dæ idag KaffeLars. Uansett, takk for turen idag.
KaffeLars som er klok av skade... - Søndag 29 apr - 15.51
Holy melonas som jeg gikk på en skikkelig smell i dag!
Tenkte jeg skulle henge meg på 5.55 gutta på rulletrening en times tid i dag! Det gjør jeg ikke igjen! Jeg hadde sett for meg en grei snyltetur bak i sekken der med en fart på rundt 30. Så feil kan man ta! Sist jeg så på computeren hadde jeg 38 - 39 opp forbi Rykenefossen! Da skjønte jeg at dette går åt skogen! Frode snudde i begynnelsen av Løddesølsletta for å hjelpe meg opp! Hadde ikke et snøfnuggs sjanse i helvete ! Tusen takk for omtanken og forsøket Frode! Du spurte om jeg var skuffet; Ja, men aldeles ikke over at dere dro videre (skulle bare manglet), men over at jeg kunne ta så inni gamperæva feil av tempoet!
En ting er sikkert, den rulletreninga der er ikke noe for meg!
Jens "Kadens" Jensen - Søndag 29 apr - 15.01
gutta på rulletrening
team Hodne - Søndag 29 apr - 12.08
Jørgen varmer opp til Norges Cup !
ivæ - Søndag 29 apr - 03.55
fetter anton kommer hit hall elleve imorra men nå skal e først teste ut ein ny type baileys som må tømmes så litt usikker men e jo ingen promille på sykklen så ses imorra
ivæ - Søndag 29 apr - 03.52
kvinnfolk ekje bæe bæe :) skål
rambo - Søndag 29 apr - 02.02
Er ikke verre enn å melde seg på i rekord neste gang Terminator! ;-) Da kjører du nok fra de fleste med det tempoet, det er helt sikkert.
Du kan jo forresten høre med "halve" feltet som falt av, om det gikk veldig sakte opp den berømmelige bakken. Vi brukte forresten ca 3,58 min fra bunnen og opp.... :-)
Gruber - mange hakk for dårlig... - Søndag 29 apr - 01.08
Jaja. Årets Bukkene Bruse gikk som det måtte gå. Med altfor lite trening så funker det ikke opp Grøsle, spesielt ikke når det går i rekordfart...Først inn og sist ut var den brutale virkelighet i dag. Vel, var gøy så lenge det varte. Også hyggelig å sykle sammen med en stor kontinent fra ACC i 1b når jeg blei tatt igjen like etter Birkeland. Også må jeg si at det var moro å ligge på hjulet til Stake Laengen på sluttet... Da måtte jeg presse mer enn det kroppen hadde godt av... Nå gjenstår det 4 uker med hardtrening, så håper jeg at det er tilstrekkelig for å ta igjen noe av forspranget til dere andre FOCCere. For til Hovden vil jeg være med i toget...
Steffen "Stiffmeister" Johanssen - Lørdag 28 apr - 23.13
Inspirasjon til cava og champis kongen Greipel! Druse på imorra Sms FOCC Inspirasjon til cava og champis kongen Greipel! Druse på imorra
Finansen - Lørdag 28 apr - 22.08
Hansen Brothers har har endelig åpnet pilsen, vi må jo feire god insats av foccers i bukken. Synd vi ikke kunne være med:) Satser på å være med imorgen, men 10 mil utgår......
Terminator - Lørdag 28 apr - 21.58
...og selvsagt et stort HURRA for GSK Greipel...!!!
Terminator - Lørdag 28 apr - 21.57
FOCCers Knockers!!! Jeg er så sykt imponert over hva vi gul-sorte fikk til i Tur 1A i dag..! Vi satte høy fart fra start, og selvsagt dro Stian oss inn i Grøsle i 50 km/t + Da var det ikke annet for kjøtt-pukken Terminator å gjøre enn å overta og mose opp til toppen helt i front. Bunnen av Grøsle og helt til topps (1.81 km) ble unnagjort på 4 min 53 sek, Det gir snittfart på 22.14 km/t..!! Ikke vet jeg, men det er ganske fort, og jeg tviler på noen i Rekordgruppa kjørte fortere enn det..!??!
Etter det var det ikke tvil om hvilken klubb som tok føringen. Gammel Nok, Stiffmeister, GoGutten, Kim, undertegnede og enda et par stykker (fikk ikke helt med meg, for det gikk såpass fort at det eneste fornuftige var å konsentrere seg om veien og de som lå tettest på) var til de grader med i føringen helt der fremme. Gammel Nok er helt rå og tydeligvis lite "gammel" og mye "nok"... ;-)
Så vidt jeg fikk med meg var vi minst 3 FOCCere blant de 6-8 første over målstreken (i tillegg til de uheldige som "slapp" å ta turen via Landvik kirke)...
Takk igjen dere, Terminator storkoser seg i FOCC-drakta :-D
Kos dere alle i kveld. For min del går det i kjøpe-pizza og et par øl (og det gjør godt etter et hardt ritt og terrasse-bygging frem til kl 20 i kveld). Endelig kan jeg sette meg med tærne like høyt som hjertet...
Håper det er mange som stiller på rulle-trening i morgen, og at formen ikke er for gal... Jeg må rekke en avtale i Grimstad sentrum 13:15. Ha-ha.
Snakkes gutter.
GSK Greipel - Lørdag 28 apr - 20.24
Takker og bukker folkens!! Artig å krysse linja først!! Men må virkelig si at gsk tok kaka med de kakene! Villeste e har sett! Håper feiringa blir bra, og at dere setter standaren på galleri! Cava kongen kommer sterkere tilbake på den biten :-)
james - Lørdag 28 apr - 20.19
Hold deg til narredrinker i kveld, frode. Husk at du tross alt skal motivere oss til å sykle 10 mil i morgen.
Greipel-fan - Lørdag 28 apr - 20.17
Greipel e go
Greipel e toppen
Greipel han sykler ifra hele flokken!
Frekvens - Lørdag 28 apr - 19.35
Grattis til Jørgen Hodne forresten. Du er rå Gripel ;-)
Frekvens - Lørdag 28 apr - 19.33
Strålende levert av GSK i dag. Bukken er en sykkelfest fra start til slutt, og jammen dro de på med meter på meter med kake :-)
Moro å komme seg i et brudd, men jammen er det slitsomt. Ulven Leif Tore satt lista høyt for farten i bruddet og jagde og jagde og viste hvordan det skal kjøres.
Godt jobba av foccers i dag! Kult at det er mange ivrige med i front. Nå er det afterbike hos Shiny. Mon tro om han disker opp med narre-drinker også ;-)
Steffen Stiffy - Lørdag 28 apr - 18.32
Sterkt kjørt i dag alle FOCCere! Ekstra gøy at James og Kim var så sterke idag.
Ellers så var Gammel Nok meget flink til å bidra i rulla i dag. En kjempe sterk diesel maskin. I dag kan i hvertfall ikke noen si at ikke FOCC var med å bidra. Hadde gode bein på slutten så det var bittert med feildirigeringen like før slutt. Hadde 41 i snitt da jeg kjørte feil, og det må jo være godkjent.
Håper de som kan er klar for å druse på med litt champis hos Shiny ikveld! Det er vel lov med en liten FOCC skål ikveld?!
shiny - Lørdag 28 apr - 18.13
Bra kjørt av alle foccere idag, stolt av å være en del av det gule toget :). for min egen del idag så var det en tung dag på sykkelen og slet skikkelig etter grøsle og måtte dessverre slippe. Det ble etterhvert dannet en fin gruppe på ca. 20 ryttere som samarbeidet bra og vi kom oss vel i mål ca. 10 min etter hovedfeltet !
Grattis til Greipel :) !!!
AFTERBIKE !!! Afterbike hos Shiny, vi bestiler litt pizza og tar noen pils før vi tar en aldri så liten bysleng ned på Galleri !!! Bor på Grømheia 78,, ring gjerne på tlf 99740444 så veit jeg hvem som tar turen. KL 2000 !!!!
Tor-Erik - Lørdag 28 apr - 17.25
Vel Kjørt!
Mitt første ritt er over...
Og jeg mener selv jeg klarte å henge greit med i Tur 1A :D sammen med dere andre.
Grøsle gitt greit, farta gikk greit...
Feltkjøring gikk over forventning... litt bratt lærekurve, men nå er jomfrurittet unnagjort :)
Følte kanskje det var litt vel mye bytting/hopping mellom rekkene til tider av ymse folk, men i den lille tiden rulla fungerte bra så var den BRA også i mine øyne.
Det at vaktene klarer å lose feil vei etter broa over E18 var no dritt...og skjønner ikke helt hvordan de klarte det?!?! Følgebilen i front ble jo losa rett vei.
Hørte jeg rykter om AfterBike?
Ettersom jeg da er en av disse nykommerne så trenger jeg en adresse ;)
gogutten - Lørdag 28 apr - 16.49
Well done Foccers. Mye lovende takter idag. Tur 1a syklet med høyt jevnt tempo gjennom hele løypa i dag. Til tider så fort at man skulle tro alle hadde stjelt syklene de satt på. Forferdelig synd at rittet skal bli ødelagt på amatørmessigvis da vaktene klarer å sende rytterne avgårde i feil retning. Klapp på pungen til gsk der.
For min egen del så klarte jeg å være med å bidra opp Grøsle og i rulla frem til Birkeland. Etter dette hadde jeg mer en nok med å bare følge feltet. Morro at det er mange gule i slag om dagen. Nå gleder jeg meg til pils og pizza.
Rambo, optimist og glad igjen - Lørdag 28 apr - 16.29
Ja i dag var det endelig en god dag på sykkelen. Min EGEN omtalte helsa var mye bedre, men stadig endel igjen, men nå tror jeg vi har funnet "respeten" sammen med blant annet Dr.F! :-)
Det gikk forholdsvis rolig i starten til Grøsle. Der kom Frutti avgårde med 5 andre, og lå ca 30 sek foran resten etter Grøsle. Selv var det deilig å ligge blant de 2-3 første i feltet opp Grøsle, og samtidig høre at flere falt av. Selv kjørte jeg forholdsvios "rolig" for å kontrollere pusten som ikke var helt god i starten (helt sant).
Bruddet til Frode holdt til litt etter Herrefoss, kanonbra!
Artig å være med å støte litt på feltet noen ganger etter dette, og satser på mere av dette i fremtiden.
Hadde et tapert forsøk i bakken etter Birkeland, men ingen andre spreikinger kom med.. hehe
Mot slutten kjørt Plussbank "opptrekk" for meg inn mot Lanvikbakken, og jeg var nesten alene inn i bakken (trodde jeg) før jeg stivnet som en p.... hehe Heldigvis var det en nesten foccer som vant! FANTASTISK Greipel!
Alle vi foccere satt i samme gruppe bak spurterne, så veldig godkjent av alle og lite vits å spurte om 15.plassen.
;-). Dr.H var til tider også aktiv foran i feltet så det var kult.
Nei, nå er jeg glad alså, så i kveld blir det en FOCC Ale
Peder Pedal - Lørdag 28 apr - 16.04
GSK hadde virkelig satte en fin ramme på arrangementet. Kjempe bra! Det var definitivt ikke dagen min i dag - trodde jeg måtte gi meg på Birkeland pga hodepine og kroppen som ikke er med. Men men sån er det jo bare og letta at jeg klarte å henge med inn alikevel. Morro å se at frode var med i ett brudd. Han har kjempe gode bein. Håvard gjorde også en kjempe jobb etter grøsle. Sist men ikke minst var det gøy at Ron hadde helsa med seg og hadde en langt bedre dag på syklen. Må bare si at det er helt fantastisk at vi nå er flere i gult i rekord. Steffen, Stig, Magne A og Ragnar dere må hive dere med i rekord dere også for da blir det Gult da!
Gratulerer - Greipel med seieren!!!!!!!!!! Du er grise sterk og lykke til i morgen.
Dæggis - Lørdag 28 apr - 14.51
Som eneste FOCC'er startet jeg i tur 1B (pga etterpåmelding). Gikk forholdsvis greit til forhjulet var på felgen like etter Birkeland. Flaska med skum og luft som jeg hadde med fungerte desverre dårlig. Både luft og skum sprutet alle andre veier enn inn i ventilen (obs: pass på å ha brillene på skulle noen av dere prøve dette selv!!). En fotpumpe kom til unnsetning og jeg fikk pumpet luft i dekket. Holdt til Molland før på felgen igjen, og spasertur til mål. Men en fin sykkeldag, og kjempearr av GSK der de hadde slått på stortromma med 30 års jubileumskake etc! Takk også til TOSK (?) rytter som kasta sykkelveske m CO patron til meg i bakken etter Molland. Desverre holdt lufta denne gang bare en knapp km.
Stiffy - Lørdag 28 apr - 14.40
After Bukken samling hos Shiny på Grømheia Kl 20. Pizza og pils før vi stikker ned på Galleri.
Kjelling – med årets Cipollini - Lørdag 28 apr - 14.32
Herlig dag på sykkelen. Utrolig moro med så mange FOCCers til start. Det ble for tøft for meg å henge med tur 1A opp Grøsle. Har aldri pustet så tungt i hele mitt liv. Bittert å se feltet sige av gårde. Vi ble en gruppe på ca 20 stk som kjørte sammen. For meg som har litt mer enn vanlig konkurranseinstinkt, synes jeg det er gøy å kjempe om plassene bak de aller beste også. I siste rundkjøringen før Bergemoen bestemte jeg meg for å prøve ett brudd. Tenkte det var bare å kjøre bort til garasjene å parkere. Fikk 100 meter til gruppen på sletta. Jepp tenkte jeg dette går veien. Har fortsatt 20 meter når siste krysset nærmer seg. Melkesyre opp til øra. Hiver meg til høyre i krysset. Ser bak meg. Oi! Det var vist en runde rundt Landvik. Skal lese løypeprofilen framover….
http://connect.garmin.com/activity/172435531
Startet litt sent
Gammel Nok - Lørdag 28 apr - 14.28
Her er gjennomsnittshastigheten per 5 km-intervall i Tur 1 A gruppa: 36,1 - 43,6 - 28,9 (Grøsle) - 37,5 - 36,9 - 47,8 - 46,0 - 43.8 - 41,3 - 43,7 - 46,2 - 45,5 - 38,9 - 44,3 og ca 40.
Gammel Nok - Lørdag 28 apr - 14.01
Fantastisk fint løp (Bukken - Tur 1 A) med ca 20 FOCCere på startstreken. Og det var tydelig allerede fra starten at mang FOCCere hadde bestemt seg for å trø til for å holde høy fart, slik vi hadde bestemt på forhånd. Grøsle skulle de som hadde tenkt å følge med feltet få merke i beina - og FOCC hadde føringen i feltet opp hele Grøsle!. Vi holdt ca 40,5 km/t i snitt!! Det er knallbra. Fra Lillesand og inn var vi vel ca 15 stykker igjen i front som jobba og jobba - Steffen, Stig og undertegnede fra FOCC (kanskje noen jeg ikke fikk med meg i farta - beklager i tilfelle). Ekstra honnør til Steffen som jobba i front hele rittet, føring på føring. Kjempefint å kjøre sammen med deg. Takk til alle. FOCC satte virkelig preg på løpet. Og som vanlig er det fint å kjøre sammen med rytterne fra Vennesla (VOC). De bidrar alltid.
Synd at det ble kluss og feilkjøring helt mot slutten slik at det ikke ble spurt mellom de beste. Men arrangøren kan ikke annet enn å kreditere oss i front annet enn samme tid som vinner!
Takk for en flott tur - i Recordtempo!
james - Lørdag 28 apr - 13.41
alle foccerne i rekord hang inn med hovedfeltet. Frode ble beste foccer. Blant de 10 første ca.
Men tur1a kjørte nesten like fort:) flott dag på sykkelen.
Stanley - Lørdag 28 apr - 13.18
Håper på en rask update på bloggen like etter løpet er ferdig!
rykk - Lørdag 28 apr - 11.43
Lykke til foccers!
Frode "Frekvens" Novik - Lørdag 28 apr - 10.19
Foccerne har stilt seg opp i sola og er klare for Bukken. Tommelen opp og lykke til!
shiny - Lørdag 28 apr - 08.11
RACEDAY !!! lykke til idag Foccers, gnu på :)!!
håvard - Lørdag 28 apr - 07.36
Skulle gjerne lånt ut sykkel, men har allerede 1 på utlån og 1 på rep.
K - Lørdag 28 apr - 00.43
Den er grei. Biken er også litt i minste laget for meg selv, og jeg er bare ca 180.
Gammel Nok - Fredag 27 apr - 22.48
Det regner mye i Bodø, Krise, men ikke så mye at han har krympa til størrelse M. Ellers takk!
Krise - Fredag 27 apr - 21.36
GN: Den gode gamle HardRocx'en min (str M) er hjertelig til låns, men er vel i aller minste laget for 193 centimeter nordlending.
GSK Greipel - Fredag 27 apr - 20.39
Tror ikke det er lov å si nei!!!!
Blaudis i solskinnet blir bra!! ;D
Lykke til i bukken alle foccere!
Gammel Nok - Fredag 27 apr - 20.04
Jeg får besøk av en venn fra bodø i morgen. Han er ca 193 høy og kan tenke seg en sykkeltur eller to. Er det noen som har en treningsracer han kan låne: størrelse 58 eller 60 tenker jeg. Han har med egne pedaler.
Krompen - Fredag 27 apr - 16.03
http://www.dn.no/dnaktiv/article2382118.ece
Tor-Erik - Fredag 27 apr - 15.00
Om under et døgn braker det løs igjen...
BukkeneBruse blir mitt første landeveisritt noen gang, mitt første ritt for FOCC...
Etter å ha kjørt meg ned i kjelleren i helga som var, hvorpå jeg hadde 16 timer i horsontalen for å komme meg igjen, sitter jeg nå igjen med et par skamslåtte ribbein, en kropp som ikke har gjort stort annet enn å motta godt over normalen med næring hele uka...
En kropp som bør være klar, men som jeg ikke vet om kommer til å lystre på kommando i morgen...
Dette blir moro!
Dette kommer til å bli en kjempetur med så mange FOCC'ers i pulja :)
Vi sees i Gult!
Onsdagsritt igjen - 32 km i høyt tempo
Tirsdag 28 aug 2007
FOCC Grand Prix 2007 - kun dager igjen!
Søndag 19 aug 2007
Onsdagsrittet - en hard prøvelse
Onsdag 15 aug 2007
Lysebotn-Bryne og trening på Sørlandet
Fredag 10 aug 2007
Spennende høstesong!
Mandag 30 jul 2007
Tour de France diskusjoner
Mandag 09 jul 2007
Styrkeprøven i boks, hva nå?
Tirsdag 03 jul 2007
FOCC er i mål!
Søndag 24 jun 2007
Styrkeprøven: Trondheim - Oslo, time for time
Lørdag 23 jun 2007
4 dager til TO!!
Tirsdag 19 jun 2007
Forrige
| 15 av 20 |
Neste